Wil jij individuele inkomenstoeslag aanvragen? Stuur dan de volgende documenten mee in je aanvraag.
- Kopie van je identiteitskaart of paspoort (geen rijbewijs).
- Alle afschriften van al je bank- en spaarrekeningen, ook die van jouw partner en kinderen (jonger dan 18 jaar) van de laatste 3 maanden.
- Bewijsstukken van jouw inkomen over de afgelopen 36 maanden (3 jaar), tenzij je eerder individuele inkomenstoeslag van ons hebt ontvangen. In dat geval voeg dan bewijsstukken bij van je inkomen over de afgelopen 12 maanden (1 jaar).
- Beschikkingen belastingdienst van de afgelopen 36 maanden (3 jaar) met betrekking tot de heffingskortingen, tenzij je eerder van ons individuele inkomenstoeslag hebt ontvangen. Dan kan je volstaan met een beschikking van het laatste jaar.
- Beschikking voorlopige aanslag Belastingdienst (voor en achterkant).
- Bewijsstukken van je sollicitaties en/of andere activiteiten. Heb je een vrijstelling van de arbeidsverplichtingen, dan moet je hiervan een bewijsstuk inleveren.
Is er sprake van onroerende zaken, zoals een eigen woning? Dan stuur je ook de volgende documenten mee. Dit geldt voor zowel woningen in Nederland als in het buitenland:
- Kopie van de koopakte, tenzij wij deze al hebben ontvangen.
- Een kopie van de hypotheekakte, tenzij wij deze al hebben ontvangen.
- Een kopie van de meest recente WOZ-beschikking van de gemeente.
- Een kopie van de meest recente aanslag waterschapslasten.
- Een kopie van de meest recente aanslag voor de rioolrechten.
- Een kopie van het betalingsbewijs van erfpacht/grondrente.
- Een kopie van de betaling van de hypotheekrente.
- Een kopie van de voorlopige aanslag van de belastingdienst van het jaar waarin je de toeslag aanvraagt.
- Een kopie van de nota premie opstalverzekering.
Heb je schulden? Stuur dan het volgende document mee.
- Bewijsstuk van je schuldenoverzicht met de hoogte van de schuld op het moment van de aanvraag.