Hulp bij betalingsproblemen
Soms lukt het niet om de rekeningen op tijd te betalen. Bijvoorbeeld voor de huur, de zorgverzekering, de energie- of waterrekening. Het bedrijf waar jouw rekening nog openstaat, geeft dat dan door aan ons. Dat moet volgens de wet. Zo kunnen wij jou zo vroeg mogelijk helpen bij geldzorgen.
Hoe kan de gemeente helpen?
Zodra wij hebben gehoord dat je een niet-betaalde rekening hebt, krijg je van ons bericht. Dat kan een brief zijn, een e-mail, een sms’je of een telefoontje. In sommige gevallen komen wij bij je thuis langs. Het doel is altijd hetzelfde: jou helpen om de geldzorgen op te lossen. Bijvoorbeeld door samen met jou de geldzaken te bekijken en uit te zoeken of je misschien recht hebt op bepaalde toeslagen of andere regelingen. De hulp is gratis en je zit nergens aan vast.
Wat kun je zelf doen?
Je kunt natuurlijk ook zelf contact opnemen met het bedrijf bij wie je de niet-betaalde rekening hebt. Misschien kunnen jullie met elkaar een oplossing bedenken.
Liever samen met iemand van de gemeente? Neem dan contact met ons op. Dan kijken we samen naar de juiste hulp. Zo helpen we voorkomen dat jouw geldzorgen groter worden.
Contact
Je kunt contact opnemen met Silke, Rien of Patrick of stuur een mail naar vroegsignalering@sudwestfryslan.nl.
Silke Jager
Telefoon: 06 41 69 70 64
E-mail: s.jager@sudwestfryslan.nl
“Elke stap die je zet, brengt je dichter bij een nieuwe start.”
Rien Wittebrood
Telefoon: 06 25 71 71 33
E-mail: r.wittebrood@sudwestfryslan.nl
“Je hoeft het niet alleen te doen. Hulp accepteren is de eerste stap vooruit.”
Patrick Boekema
Telefoon: 06 11 77 79 23
E-mail: p.boekema@sudwestfryslan.nl
“Voorkomen is beter dan genezen.”