Gebiedsteam.

Kun jij in het dagelijks leven wel wat hulp gebruiken in het huishouden omdat het je alleen niet meer lukt? Heb je een vraag over de opvoeding van jouw kind? Of kom je financieel niet meer rond? Medewerkers van het Gebiedsteam ondersteunen jou en helpen daar waar nodig is.  Wij kunnen je telefonisch helpen, maar als het nodig is komen wij ook graag bij jou thuis voor een afspraak. Samen met jou en je omgeving zoeken we naar de beste oplossing voor je vraag.

Let op!

De wachttijden bij de gebiedsteams zijn momenteel langer dan dat je van ons bent gewend. Wij bellen of mailen je binnen enkele werkdagen terug over je vraag. Afhankelijk van je vraag kan het 4 tot maximaal 8 weken duren voordat wij je aanvraag in behandeling nemen. We hebben vanzelfsprekend aandacht voor spoedvragen, deze krijgen voorrang. Wij vragen om enig begrip hiervoor.

Je kunt met wat kortere vragen ook langskomen op ons inloopspreekuur in Sneek.

keukentafelgesprek op kantoor

Het gebiedsteam helpt je graag met vragen over bijvoorbeeld:

  • Mantelzorg en ondersteuning;
  • Relaties of eenzaamheid;
  • Geldproblemen of problemen met je uitkering;
  • Opvoeden en opgroeien;
  • Wonen, zoals een aanpassing in je woning of het aanvragen van huurtoeslag;
  • Werk, zoals werkloosheid of arbeidsongeschiktheid;
  • Onderwijs en problemen op school;
  • Verwerking bij bijvoorbeeld rouw, echtscheiding, mishandeling en verlies van mobiliteit;
  • Gezondheid, zoals ziekte, spanning, beperkingen of een opname in een verzorgingshuis;
  • Verslaving aan internet, alcohol, drugs of gokken;
  • Vervoer van en naar de dagbesteding.

Wij zoeken graag samen met jou naar een goede oplossing. Dit doen we het liefst tijdens een persoonlijk gesprek. Wil iemand uit jouw omgeving, zoals een familielid of vriend, ook graag meedenken over een oplossing? Dan zijn ze van harte welkom om aan te schuiven. Het gesprek is bij voorkeur bij jou thuis. Tijdens dit gesprek bespreken we jouw leefsituatie en welke mogelijkheden er zijn voor hulp. Hebben wij de oplossing niet in huis? Dan brengen wij je in contact met personen of instanties die dit wel hebben.

Het advies en de hulp van het gebiedsteam is gratis. Met onze gebiedsteamzoeker vind je makkelijk en snel het gebiedsteam waar jij terecht kunt.

Is er niemand in jouw omgeving die tijdens het gesprek met je mee kan denken? Dan is het mogelijk om gebruik te maken van de onafhankelijke cliëntondersteuning (OCO). De OCO denkt graag met je mee en zet hierbij jouw belangen voorop. Hier zijn geen kosten aan verbonden.

Wil je contact opnemen met de OCO? Stuur dan een mailtje naar oco@meefriesland.nl of bel 058-202 90 06.

Na de afspraak maak je een plan om de gemaakte afspraken vast te leggen. Dit is het ondersteuningsplan. Het plan kun je zelf schrijven of samen met de medewerker van het gebiedsteam. In dit plan schrijf je wat je zelf, eventueel met hulp, gaat doen, waar je (professionele) hulp bij nodig hebt en welke afspraken er tijdens het gesprek zijn gemaakt. Is er sprake van een aanvraag voor een maatwerkvoorziening? Dan sturen wij een brief met het besluit over de aanvraag.

De wachttijden bij de gebiedsteams zijn momenteel langer dan dat je van ons bent gewend. Wij bellen of mailen je binnen enkele werkdagen terug over je vraag. Afhankelijk van je vraag kan het 4 tot maximaal 8 weken duren voordat wij je aanvraag in behandeling nemen.

We hebben vanzelfsprekend aandacht voor spoedvragen, deze krijgen voorrang. Wij vragen om enig begrip hiervoor.

Je kunt met wat kortere vragen ook langskomen op één van onderstaande locaties in Sneek:

  • Wijkgebouw So&Co, Gonggrijpstraat 52 in Sneek
    Dinsdagmiddag 13.00-16.00 uur
  • Thomas van Aquinoschool, Louw Doniastraat 1 in Sneek
    Dinsdagmiddag 13.00-16.00 uur
  • Het Roefke, Valkstraat 17 in Sneek
    Donderdagmiddag 13.00-16.00 uur (oneven weken)
  • Schuttersheuvel, Harmen Sytstrastraat 17a in Sneek
    Donderdagmiddag 13.00-16.00 uur (even weken)

Wij doen ons best aanvragen zo snel mogelijk op te pakken.

Neem je contact op met het gebiedsteam? Dan worden je naam, adres en telefoonnummer genoteerd. Komt er een medewerker van het gebiedsteam bij je langs voor een persoonlijk gesprek? Dan heeft hij of zij wat meer gegevens van je nodig. Deze gegevens zijn nodig om jou zo goed mogelijk te kunnen helpen bij je vraag of probleem. Hebben wij gegevens van een andere organisatie nodig? Dan nemen wij eerst contact met je op. Wij delen jouw gegevens pas wanneer wij schriftelijke toestemming hebben gekregen.

Wil je contact opnemen met het gebiedsteam? Vul dan het contactformulier in of neem telefonisch contact op.