Automatische incasso
Wil je er zeker van zijn dat je de gemeentelijke belastingen op tijd betaalt? Geef ons dan toestemming voor automatische incasso. Hiermee geef je ons toestemming om de te incasseren bedragen in termijnen van jouw rekening af te schrijven. Dit is een doorlopende incasso, maar je kunt het op elk moment aanvragen of stopzetten. We schrijven het bedrag op de laatste werkdag van de maand af.
De digitale belastingbalie
Hier kun je gemakkelijk jouw belastingzaken inzien en regelen.
Ga naar Digitale belastingbalie
Veelgestelde vragen
Vraag de automatisch incasso aan via de Digitale belastingbalie.
De eerste termijn wordt afgeschreven in de eerstvolgende maand nadat je de aanvraag hebt gedaan. Doe je dit binnen 14 dagen nadat je het aanslagbiljet hebt ontvangen? Dan wordt het totaalbedrag in 8 termijnen afgeschreven. Doe je dit later? Dan blijven er minder maanden over om het bedrag af te schrijven, waardoor het maandbedrag hoger wordt.
Je kunt jouw bank de opdracht geven om het bedrag terug te laten boeken. Je hebt hiervoor 8 weken de tijd. Als we 2 keer achter elkaar geen geld kunnen afschrijven, dan stoppen we de automatische incasso. Je moet dan zelf het totaalbedrag vóór de vervaldatum betalen. Deze datum staat op het aanslagbiljet.
Je kunt je automatische incasso digitaal aanvragen of stopzetten via de Digitale belastingbalie. Ook kun je jouw rekeningnummer daar digitaal wijzigen.
Je kunt jouw rekeningnummer wijzigen via de Digitale belastingbalie.
Lukt het je niet om de gemeentelijke belasting(en) te betalen? Als jouw inkomen en vermogen onder een bepaalde norm liggen, dan is het mogelijk om kwijtschelding aan te vragen. Dit kan alleen voor de onroerendezaakbelasting, afvalstoffenheffing en rioolheffing.
Neem bij vragen telefonisch contact met ons op via telefoonnummer 14 0515 . Wij helpen je graag. Je kunt ook contact opnemen via het contactformulier.